Elektromos átalakítás, a Ferrolinera kihívása
2023. szeptember 27., szerda
Az ADIF az alul hasznosított, nagy teljesítményű vasúti elektromos infrastruktúrát energetikailag jövedelmezővé kívánja tenni, és a vonatfékezés előnyeit kívánja kihasználni azáltal, hogy a vasúthálózat másfél ezer állomásán elektromos járműtöltő pontokat telepít. A Salicru egy prototípust fejleszt, amelyet 2024 elején tesztelnek.
A nagy felsővezetéki feszültségek alacsony háromfázisú feszültségre történő adaptálásának az elektromos járművek töltőinek ellátásához nagy teljesítményűnek, akár 500 kW-osnak, a munkafeszültség hatszorosának (18,5 kV) megfelelő galvanikus leválasztásnak és nagy teljesítményűnek kell lennie, mivel az energiával együtt kerül forgalomba.
Ez az első prototípus a Madrid-Atocha állomáson lesz, egy olyan infrastruktúrában, amely már tartalmaz Salicru DC POWER-L digitalizált tirisztoros egyenirányítókat. Ez egy innovatív megoldás, és egy 250 kW-os, ötfokozatú, párhuzamosítható átalakítón alapul (9 fokozattal fázisról fázisra), amely 7 kHz-es kapcsolási frekvencia mellett nagy, mintegy 96%-os hatásfokkal rendelkezik, csökkentve az akusztikus zajt. Mindkettő szokatlan tulajdonság az ilyen feszültségű és teljesítményű átalakítók esetében.
A Salicru tovább megy, a vasúti infrastruktúra elszigetelt pontjainak áramellátására gondolva, és kifejlesztette a 125 kW-os modellt is, hasonló teljesítménnyel, de 10 kHz-es kapcsolási frekvenciával, nagyon alacsony akusztikai zajjal. A két párhuzamos moduláris kialakítás lehetővé teszi a hálózati csatlakozást és a kétirányúságot, valamint a reaktív teljesítménykezelést és a felharmonikusok kompenzálását, amelyek teljessé teszik a javaslatot.
Az olyan nagysebességű vezetékekhez, mint az AVE, amelynek nagyfeszültsége 25 kV AC, a Salicru kisfeszültségű, egyfázisúból háromfázisúvá alakítható átalakítókat kínál ugyanezen funkciókhoz.